GRESIE / PLACARI INTERIOARE SI EXTERIOARE

OLIMPIADA va ofera cea mai variata gama de gresie, intr-un numar aproape infinit de modele si culori.

Toate Fara model Cu model Marmura Piatra Caramida Lemn Oriental

Click pe imagini pentru a vedea produsele.

G-1

gresie

G-2

gresie

G-3

gresie

G-4

gresie

G-5

gresie

G-6

gresie

G-7

gresie

G-8

gresie

G-9

gresie

G-10

gresie

G-11

gresie

G-12

gresie

G-13

gresie

G-14

gresie

G-15

gresie

G-16

gresie

G-17

gresie

G-18

gresie

G-19

gresie

G-20

gresie

G-21

gresie

G-22

gresie

G-23

gresie

G-24

gresie

G-25

gresie

G-26

gresie

G-27

gresie

G-28

gresie

G-29

gresie

G-30

gresie

G-31

gresie

G-32

gresie

G-33

gresie

G-34

gresie

G-35

gresie

G-36

gresie

G-37

gresie

G-38

gresie

G-39

gresie

G-40

gresie

G-41

gresie

G-42

gresie

G-43

gresie

G-44

gresie

G-45

gresie

G-46

gresie

G-47

gresie

G-48

gresie

G-49

gresie

G-50

gresie

G-51

gresie

G-52

gresie

G-53

gresie

G-54

gresie

G-55

gresie

G-56

gresie

G-57

gresie

G-58

gresie

G-59

gresie

G-60

gresie

G-61

gresie

G-62

gresie

G-63

gresie

G-64

gresie

G-65

gresie

G-66

gresie

G-67

gresie

G-68

gresie

G-69

gresie

G-70

gresie

G-71

gresie

G-72

gresie

G-73

gresie

G-74

gresie

G-75

gresie

G-76

gresie

G-77

gresie

G-78

gresie

G-79

gresie

G-80

gresie

G-81

gresie

G-82

gresie
Recomandari Montaj

Gresia reprezinta una dintre cele mai raspindite si rezistente variante de finisare pentru exterior. Colorate, texturate sau cu goluri (pentru a permite cresterea gazonului), avand diferite forme si grosimi, pavelele sunt o optiune viabila pentru realizarea finisajelor de exterior pentru alei si platforme, spatii publice sau private, parcari si orice tip de pavare, indiferent daca acestea sint destinate traficului pietonal sau celui auto, usor, greu si foarte greu. Deseori, din cauza unui montaj defectuos, incorect, se intampla ca pavajele de acest gen sa se deterioreze in timp. Graba de a termina lucrarea face ca etapele de pregatire si montaj sa nu fie respectate intocmai. Tasarea inegala a unor portiuni din alee sau platforma poate duce la fisurarea unor pavele si, mai tirziu, la stricarea pavajului. Respectind pasii de lucru va asigurati ca pe viitor veti fi feriti de astfel de neplaceri.

Planul aleilor

Un plan bine facut a fost mereu secretul unei lucrari de calitate. Alcatuiti schita traseului pe care il vreti pavat, desenand la scara cum vreti sa arate aleile, platformele etc. Notati volumul de apa care cade in zona in respectiva, pentru a determina astfel adincimea pina la care veti face sapaturile. Delimitati apoi zonele respective (cu ajutorul citorva pavelele, a unor sfori montate pe tarusi etc.) pentru a avea imaginea la scara reala, direct pe sol, a perimetrului de acoperit. Luati in calcul latimea drumului cu tot cu borduri. Inainte de a finisa planul, cititi mai intai si urmatorii pasi, pentru a intelege toate etapele, mai ales ca in plan va trebui sa cuprindeti, de asemenea, inaltimi si grosimi ale santurilor si pavelelor.

Bordurile de margine si fundatia

Incepeti prin a face santurile pentru borduri, cu 5 cm mai late decit acestea. Adancimea santurilor trebuie sa fie cit adincimea pana la care va intra bordura, plus inca 10-15 cm. Se toarna beton si se monteaza bordurile, urmarind ca acestea sa fie aliniate aproximativ la aceeasi inaltime. Marginea de sus a bordurii va depasi nivelul solului, pe o inaltime egala cu grosimea unei pavele, plus inca 5 cm. Lasati betonul sa se usuce, conform indicatiilor producatorului, pentru ca bordurile sa se fixeze. Cele doua borduri (sau mai multe, daca e vorba de o platforma si nu de o alee) vor incadra sapatura: faceti intre borduri un sant mai adinc decit adincimea pina la care coboara bordurile (adincimea se calculeaza in functie de volumul apei care cade in zona, in termeni tehnici acest parametru este numit «intensitatea ploii de calcul»). Faptul ca bordurile au fost cimentate le va da stabilitate, facindu-le sa nu alunece in sapatura. Santul trebuie sa fie cu fundul usor inclinat spre una din parti. Inclinatia este facuta pentru a usura scurgerea apei spre partea mai adinca, stinga sau dreapta aleii - panta nu trebuie sa fie abrupta, o inclinatie de 1% este suficienta. Bordurile si santul (sapatura) vor constitui o asa zisa «fundatie» a lucrarii.

Montarea membranei de protectie cu bumbi (dupa caz,daca se doreste)

Pe fundul santului se monteaza membrana de polietilena cu bumbi. Aceasta va acoperi pur si simplu fundul sapaturii, urcind intr-o parte si alta pe peretii santului, pina la nivelul bordurii. Daca exista imbinari pe lungimea acesteia, imbinarile se etanseaza. Pozarea drenului si invelirea in geotextil Peste folia hidroizolanta, pe latura mai adinca a santului, se asaza tubul de drenare. Aceasta etapa este tehnic numita «pozarea drenului», deoarece tubul are rolul de a drena apa adunata in sant. De asemenea, drenul trebuie sa aiba si el o usoara inclinatie pe lungime, tot de 1%, capatul care coboara mai jos fiind cel care merge spre canalizare. Se vine acum cu o alta folie, de material geotextil, care acopera fundul santului si tubul de drenare, ridicindu-se de asemenea pe pereti in sus pina la bordura. Aceasta folie este de aproape doua, trei ori mai lata decit latimea aleii: montati-o astfel incit pe latura mai putin adinca a santului sa se ridice pina la nivelul bordurii. Astfel, pe latura opusa va ramine mai multa folie suplimentara, pe care pur si simplu o lasati sa se desfasoare peste bordura a doua, pina la pasul urmator.

Pozarea pietrisului

Se umple santul astfel pregatit cu pietris cu granulozitate cuprinsa intre 31-40 mm, care se niveleaza usor. Aceasta etapa este denumita «pozarea pietrisului». Dupa nivelare, se aduce pe deasupra pietrisului folia de geotextil lasata pe marginea santului, acoperindu-i astfel suprafata.

Turnarea patului de nisip

Peste noua suprafata creata de folia geotextila se vine cu un strat de nisip. Grosimea acestuia trebuie sa fie de aproximativ 3-8 cm si se niveleaza usor cu ajutorul unei scinduri de lemn. Montarea pavelelor Pavelele se monteaza direct, cu mina, peste patul de nisip. Daca ati facut calculele corect, pavelele vor veni la nivelul bordurii, dar puteti, desigur, sa lasati bordura un pic mai ridicata decit nivelul pavajului. Pavelele nu mai au nevoie de liant intre ele, pur si simplu lasati citiva milimetri intre o pavela si alta, pentru a crea senzatia unor rosturi - acestea oricum vor fi umplute cu nisip dar si de praful provenit in urma intemperiilor. Bordura va tine pavelele stabile, iar faptul ca sint asezate pe nisip le face sa intre usor in stratul de nisip, gratie greutatii lor. Oricum, nivelati-le usor, pentru a obtine o suprafata compacta. Bordurile de margine trebuie prelucrate cu ajutorul unei ghilotine de mina s-au un aparat electric circular cu pinza diamantata pentru a se putea integra in stereotomia aleii.

Citeva specificatii tehnice

Rezolvarea corecta a detaliilor ne poate scuti pe viitor de interventii sau de reabilitari mai mult sau mai putin costisitoare ale platformelor sau aleilor. Montarea pietrisului direct pe pamint, fara o protectie la apa care provine din precipitatii, poate conduce la tasari inegale ale aleilor sau platformelor. Lipsa geotextilului, ca strat de separatie intre stratul de pietris si cel de nisip poate conduce in timp la scurgerea nisipului pina in tubul de drenaj, producind chiar colmatarea (infundarea) acestuia. In cazul in care baia nu are acces direct la fatada se recomanda utilizarea unui sistem de ventilare mecanizata pentru evacuarea vaporilor si al mirosurilor. In cazul in care se doreste scurgerea apelor provenite din ploi sau alte surse la rigola, este de luat in calcul sigilarea rosturilor intre pavele, insemnind schimbarea modului de rezolvare a intregului detaliu.

Ce se utilizeaza

Atentie, echipamentul de protectie in constructii nu este optional, este obligatoriu. Ca echipament este necesar sa utilizati: - Incaltaminte profesionala cu bombeu metalic - Manusi de bumbac. Pentru un montaj cit mai usor se recomanda: - Sfoara si tarusi de lemn - Boloboc - Ghilotina de mina,aparat electric circular cu pinza diamantata pentru ajustarea pavelelor - Mai, compactor Rezolvarea de mai sus constituie un mod simplu dar eficient de montare a pavelelor direct pe pamint fara un suport rigid din beton. Aleile si platformele astfel rezultate se pot utiliza pentru circulatie pietonala dar si pentru circulatie auto usoara. Atentie! Pentru intrari in garaje, situate la subsol sau demisol nu se poate utiliza acesta rezolvare ci numai rampe pe suport din beton cu pavelele din beton lipite s-au montate cu nisip pe suportul de beton

Design si SEO Lucas Graphic Design